|
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Komunikacja w latach 1945-1989 > Tramwaje 1946-1989 |
PLIK 1124/1511 |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | WagonK_426_25_1946.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / Tramwaje 1946-1989 |
Słowa kluczowe: | WagonK / 426 / AlejeJerozolimskie / 25 / 1946 |
Data: | 1946 |
Miejsce: | Aleje Jerozolimskie |
Nr pojazdu: | 426 |
Linia: | 25 |
Wielkość pliku: | 245 KiB |
Data dodania: | 08, Styczeń 2016 |
Wymiary: | 881 x 1024 pikseli |
Wyświetleń: | 665 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=106717 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 5 z 5 Strona: 1 |
|
|||
Opis próby dokładnej lokalizacji i datowania pod zdjęciem http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=106716 . A tu tylko w skrócie; Aleje Jerozolimskie tuż przed Marszałkowską (w tle ruiny budynku Aleje Jerozolimskie 32), okres: lipiec 1946 - wrzesień 1947.
|
|
|||
I juz wówczas z takim pantografem i bez lampasów na burtach? Coś nie tak. Lampasy w większości warszawskie tramwaje straciły pod koniec lat 40-tych. Pantografy kolejowe wystartowały wraz z pierwszymi eNkami. A więc? Ja obstawiam jednak 1949. I taki podpis autorski był na negatywie... Za tem?
|
|
|||
W 1949-ym "25" od dwóch prawie lat krańcowało na Narutowiczu, a nie na widocznym miejscu (skłaniam się zresztą ku temu że łacznie z http://omni-bus.eu/archiwum/displayimage.php?pid=106716 mamy do czynienia z ujęciami robionymi w krótkim odstępie czasu - tu widzimy wóz przed przypięciem doczepy, z którą potem odjeżdża na Pragę). Poza tym na tym drugim zdjęciu (106716) mamy przeplotkę torową, gdzie regularny tor w kierunku wschodnim jest oderwany od reszty. Tu zaś (powyżej) po tymże torze w kierunku Pragi ludziska łażą jak po swoim - wyobrażasz to sobie przy regularnym ruchu z zachodu? To wygląda dokładnie jak... Krańcówka. W 1949-ym i jedno, i drugie byłoby niemożliwe.
|
|
|||
A jeszcze taka myśl mnie naszła a propos pantografu... Na stronie http://mkm101.republika.pl/twk.html zwrócił moją uwagę ten cytat: "(...) W latach 1946-1947 do MZK powróciły wszystkie wagony remontowane poza Warszawą (niektóre z remontowanych w Chorzowie wyposażone już w pantografy kolejowe) oraz wagony wypożyczone do EKD (432, 434, 440, 445, 447 i 448). " - tak, nie ma tu mowy o wagonie widocznym powyżej, ale i w tym cytacie, i gdzie indziej w opisie mowa jest o tym, że już w roku 1946-ym pantograf kolejowy nie był na "K" jakimś rarytasem (na tych wynajętych EKD to był wręcz standard)... Przy czym - nie będąc taborowcem - tylko taką myśl poddaję pod rozwagę
|
|
|||
A to dobra uwaga. Zatem może być 1946.
|
Komentarz 1 do 5 z 5 Strona: 1 |