K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1945-1989 > Jelcze 272 MEX / AP02 / 021 / AP62 / Skoda 706RTO
2312
Coś dla @matu.
Jedynie takie powiększone ujęcie ogórka na Modzelewskiego.

Foto: Grażyna Rutowska.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe: AP021 2312 174 Modzelewskiego 1978

2312

Coś dla @matu.
Jedynie takie powiększone ujęcie ogórka na Modzelewskiego.

Foto: Grażyna Rutowska.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:JelczAP021_2312_174_Modzelewskiego_1978_fot__Grazyna_Rutowska.jpg
Nazwa albumu:3872 / Jelcze 272 MEX / AP02 / 021 / AP62 / Skoda 706RTO
Słowa kluczowe:AP021 / 2312 / 174 / Modzelewskiego / 1978
Data:1978
Miejsce:Modzelewskiego
Nr pojazdu:2312
Linia:174
Wielkość pliku:412 KiB
Data dodania:06, Listopad 2016
Wymiary:981 x 1024 pikseli
Wyświetleń:607 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=107750
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 8 z 8
Strona: 1

matu   [06, Listopad 2016 at 09:54 PM]
DziękujęUśmiech zwróćcie uwagę na solidne oznakowanie liniowe, nawet tablica w górnym świetliku jest na miejscu. W tych latach zmęczenie ogórkami widać było nawet w niechlujnym ich oznakowaniu liniowym. Ten jest wyjątkiem. Piotrek, powiedz coś na ten temat, Ty to lepiej pamiętasz.
3872   [06, Listopad 2016 at 09:59 PM]
Po 1976 roku zrezygnowano w świetliku z małych cyfr otoczonych czerwonym kołem i (najpierw na Kleszczowej) wprowadzono dużą czcionkę. Podobnie było na Woronicza i Redutowej. Jedynie Ostrobramska i Pożarowa, niemal do końca żywota ogórków używały kółka otaczającego numer linii, choć i tam różnie bywało.
Natomiast po 1977 roku, kiedy masowo sprowadzano już większe Jelcze PR110, zainteresowanie mechaników ogórkami mocno spadło. Były poobijane i raczej nie stosowano do nich nowych części, jedynie używki z kasatów. A jak się nie udało, ogórki dokonywały żywota. Odbudowy na CWSie Jelczy 021 vel AP021 zakończyły się w 1977 roku. Później jedynie je łatano i oznaczano malowanymi od szablonu małymi 13-centymetrowymi tramwajówkami (numery taborowe). Ostatnie AP021 skasowano 25.05.1979 roku. Zastąpiły je przegubowe Ikarusy z Woronicza.
matu   [06, Listopad 2016 at 11:45 PM]
A czy masz potwierdzenie z jakichś realnych dokumentów, że 021 wyjeżdżały faktycznie w w tym1979 roku, czy też po prostu zalegały po zajezdni albo na Obozowej, a tylko formalnie skreślili je dopiero w maju? Masz jakieś foto datowane na 79' z przegubami? Wrzuć proszę jeśli tak. I druga sprawa; czy ze 174 kojarzysz PR110? Ja w owym czasie miałem te 3, 4 lata, więc pamięć się dopiero rodziła i niestety ani ogórów ani 110tek na 174 nie zapamiętałem. Za to doskonale kojarzę Abis którym jeździłem do przedszkola od ok. 80' roku i jej "topową" obsadę w postaci PR100. Później, jej resztki były widoczne tylko w kasetach, które Ikarusy 280 po nich przejmowały. Pamiętam też, że niektóre Ikarusy 280 miały jedną kasetę (boczną oczywiście) z Berlieta a drugą inną. Kiedy zdarzało mi się jechać z kompletem czarnych kaset, bardzo się cieszyłem i miałem wrażenie jakby to był lepszy, bardziej elegancki model 280. Te czarne kasety sprawiały wrażenie bardzo nowoczesnych.
3872   [07, Listopad 2016 at 12:34 AM]
Jest takie foto, trochę niewyraźne na Omni-Busie, stojących mocno zdychających ogórków przegubowych na Placu Defilad obsługujących linię W. One dogorywały właśnie na tej linii, nazwanej Wyścigi.
Warto poszukać.
adstaw   [11, Listopad 2016 at 11:26 AM]
Moje okolice. Serce rośnie. Śmiech
3872   [13, Listopad 2016 at 08:34 PM]
Ogórki przegubowe 021 kasowano w następujący sposób: na R10 wyjmowano z nich co jeszcze było potrzebne, zdejmowano dźwigiem pudło sekcji B. Odstawiano w pod płotem od strony Jubilerskiej odzielnie zgrupowane sekcje B, a przed nimi resztki wozów z gołą ramą doczepy. Na Pożarowej zdekompletowane ogórki (ale z całymi budami) wywalano za bramę. Redutowa odstawiała swe przegubowce na drugim swoim placu, Woronicza wywoziła je na Obozową.
Generalnie były trzy miejsca ostatecznej kasacji: Obozowa, lotnisko na Bemowie i drugi plac Redutowej - Szulborska.
Jeśli chodzi o zdjęcia AP021 z 1979 roku - posiadam takowe, niestety opublikować ich nie mogę, gdyż nie posiadam autoryzacji od pana Wojciecha Turzańskiego, który owe fotografie wykonał na początku 1979 roku. Płaczę, jest mi bardzo smutno
2213   [21, Grudzień 2017 at 06:48 PM]
co do pytania matu nt pr110 : ja od 1976 stykalem sie ze 174, i nie pamietam nigdy pr110 ; a przegubowy 174 np w latach 76-77 to byla skrajna rzadkosc (mimo absurdalnego zatloczenia linii)
3872   [30, Grudzień 2017 at 02:44 AM]
Na 174 pojawiał się czasem 5634 z R7 w latach 80-tych. Na 174 jedyny Jelcz021 jakiego widziałem to 2307 z przegubem khaki pod koniec lat 70-tych na krańcówce przy Emilii Plater.

Komentarz 1 do 8 z 8
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: