|
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Trolejbusy > Trolejbusy (1946-1973) |
PLIK 470/525 |
|
||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | VetraVBRh_55_PieknaAlUjazd_1959.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / Trolejbusy (1946-1973) |
Ocena (1 głosów): | |
Słowa kluczowe: | VetraVBRh / 55 / PieknaAlejeUjazdowskie / 1959 |
Data: | 1959 |
Miejsce: | Piękna/Aleje Ujazdowskie |
Linia: | 55 |
Wielkość pliku: | 770 KiB |
Data dodania: | 29, Wrzesień 2018 |
Wymiary: | 1200 x 832 pikseli |
Wyświetleń: | 342 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=109689 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 6 z 6 Strona: 1 |
|
|||
Imponująca krzyżówka sieci.
|
|
|||
W eksploatacji to raczej bieda była. Bardzo wolna jazda, gubienie pałąków. A czy były wtedy rozjazdy sterowane prądowo? Skąd kierowca wiedział jak się przełożyła zwrotnica? Tylko po ułożeniu iglic, czy była sygnalizacja swietlna? (tak jak w latach 80-tych?)
|
|
|||
Pamiętam, że powożącym Skodami około 1969-72 roku ciągle spadało na krzyżówkach. Z resztą dużo później kierowcy ZiU-tków także wciąż łapali kije.
|
|
|||
Też to pamiętam, z ZiUtkami i jelczami. Nagle dzwonek, bębny nie zawsze działały więc niekiedy odbierak szedł ostro do góry. Kierowca wysiadał i się męczył, zwłaszcza nocą to było średnio przyjemne. W tej formie trolejbusy nie mają sensu. Na szczęście są nowe pomysły na ten rodzaj trakcji. Myślę że testy można by zacząć od Puławskiej, gdzie ciągle są słupy trolejbusowe, rezerwa mocy też zapewne jest. Wystarczyłoby dodać wysięgniki. Oczywiście bez krzyżówek, rozjazdów, bezsensownego przecięcia z tramwajem dwa razy przy wyjeździe z pętli...
|
|
|||
Teraz są lepsze odbieraki i sieć i jest święto jak się widzi w Lublinie trolejbus z wypadniętym z sieci odbierakiem.
|
|
|||
Ale utrzymanie tego jest kosztowne, jednak ogranicza prędkość jazdy i swobodę manewrów na rondach i skrzyżowaniach, i w miejscach lokalizacji rozjazdów.
|
Komentarz 1 do 6 z 6 Strona: 1 |