|
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Komunikacja w latach 1945-1989 > Inne |
PLIK 245/572 |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | Henschel_HS160_USL_456a_1956.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / Inne |
Słowa kluczowe: | HenschelHS160SL / 1956 |
Data: | 1956 |
Wielkość pliku: | 248 KiB |
Data dodania: | 08, Grudzień 2023 |
Wymiary: | 1600 x 807 pikseli |
Wyświetleń: | 234 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=117126 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 7 z 7 Strona: 1 |
|
|||
Z krajów "demoludów" to chyba tylko w Czechosłowacji projektowano a nie kopiowano albo kupowano licencje. Ogórek i jego następcy, ciężarówki Tatra, lokomotywy - to było genialne, dopasowane do realiów, ze świetnym wzornictwem. No i był nie tylko prototyp ale też proces technologiczny.
|
|
|||
W NRD też samochody były własnymi kontstrukcjami
|
|
|||
Samochody NRD (pomijam już że skrajnie przestarzałe) miały rodowód przedwojenny. Trabant wywodził się z DKW a Wartburg oprócz DKW to chyba nawet z BMW. Robur też kontynuował przedwojenną linię rozwojową.
|
|
|||
NRD to był niby najbogatszy kraj z demoludów, ale technologię mieli faktycznie dziadowską. Tramwaje kupowali z Czechosłowacji, autobusy z Węgier. Za to mieli dużo Trabantów.
|
|
|||
NRD po prostu ścisle trzymało się podziału prac dla RWPG bo tak to było właśnie podzielone autobusy dla wszystkich mają produkować Węgrzy samochody osobowe i ciężarowe NRD ZSRR i CSRS
|
|
|||
No nie do końca, bo PRL też produkowała ze zmiennym powodzeniem samochody ciężarowe, a Rumunia też całkiem dobre licencyjne od MANa. Autobusy także były produkowane przez Rumunię, Bułgarię i oczywiście CSRS. NRD dostało dużo zaawansowanego przemysłu po III Rzeszy, np w kwestii lotnictwa próbowali z pasażerskimi samolotami odrzutowymi a potem się okazało że zostali przegonieni przez ZSRR i całkowicie zlikwidowali przemysł lotniczy. Co do trabantów, to już była ich decyzja że utrzymywali skansen, choć trzeba przyznać że organizacyjnie to działało lepiej niż u nas. Była sieć państwowych warsztatów gdzie można było robić (bardzo częste) remonty dwusuwów, były dystrybutory paliwa od razu z mixolem. A trabant był pod względem wygody znacznie lepszy od małego fiata, to był jednak normalny samochód z bagażnikiem.
|
|
|||
Tak były produkowane ale poza oficjalnym podziałem prac dla krajów RWPG bo poza NRD to inne kraje nie bardzo przejmowały sie tym podziałem
|
Komentarz 1 do 7 z 7 Strona: 1 |