K O M U N I K A T Y






Strona główna > MZA R-10 Ostrobramska (ob. R-3) > Solarisy U18 z R-10
8219
I stało się. Budowa II linii metra wystartowała 25.11.2016 po godzinie 22:00. Mimo weekendu na Górczewskiej były małe problemy z przejazdem. Po lewej sznur samochodów do Wola Parku i tych, którzy chcą jechać Górczewską do centrum.
Z ciekawostek warto dodać, że trasa objazdowa linii 171 prawie w całości pokrywa się z dawną trasą linii 507 z dworca Centralnego na Bemowo. 
[url=http://omni-bus.eu/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=3350]A tu mały artykulik...[/url]
Słowa kluczowe: SU18 8219 523 Górczewska
Share on Facebook

8219

I stało się. Budowa II linii metra wystartowała 25.11.2016 po godzinie 22:00. Mimo weekendu na Górczewskiej były małe problemy z przejazdem. Po lewej sznur samochodów do Wola Parku i tych, którzy chcą jechać Górczewską do centrum.
Z ciekawostek warto dodać, że trasa objazdowa linii 171 prawie w całości pokrywa się z dawną trasą linii 507 z dworca Centralnego na Bemowo.
A tu mały artykulik...

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:DSC_5063.JPG
Nazwa albumu:solaris8315 / Solarisy U18 z R-10
Słowa kluczowe:SU18 / 8219 / 523 / Górczewska
Data:27.11.2016
Miejsce:Warszawa, ulica Górczewska
Numer pojazdu:8219
Numer brygady/linii:523
Wielkość pliku:481 KiB
Data dodania:27, Listopad 2016
Wymiary:900 x 600 pikseli
Wyświetleń:1029 razy
LINK DO ZDJĘCIA:http://omni-bus.waw.pl/omnigaleria/displayimage.php?pid=17387
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 16 z 16
Strona: 1

Peter   [27, Listopad 2016 at 08:28 PM]
Ja wczoraj czekałem prawie pół godziny na 171 do Centrum i nic. Zaś w drugą stronę jeden za drugim.
Matt   [28, Listopad 2016 at 01:52 AM]
Czy solarki z 2005 będą przechodziły jakoś masowe NG? Bo to już 12 lat jak są z nami Zszokowany . A pamiętam jak nówki wyjechały na miasto.
solaris8315   [28, Listopad 2016 at 07:43 AM]
Nie.
P   [28, Listopad 2016 at 11:50 AM]
Będą jeździć dopóty dopóki się nie zużyją.
oko   [28, Listopad 2016 at 12:23 PM]
Teraz nie robi się już NG. I słusznie, bo solarisy są bardzo porządnym sprzętem i jeszcze trochę wytrzymają. A jakość NG była co najmniej wątpliwa w stosunku do kosztów.
Wuj Cezary   [28, Listopad 2016 at 07:12 PM]
Nie tyle NG,co przydałoby się zrobić odświeżanie,np.wymienić tapicerkę na siedzeniach,naprawić jakieś mankamenty i też gdyby starczyło pieniędzy to pomalować w nowe barwy Puszczać oczko
ZXCVBNM   [28, Listopad 2016 at 09:54 PM]
Solarisy Urbino 15 i Urbino 18 pomimo swojego wieku, są w stanie bardzo dobrym. Ostatnio zauważyłem na linii 523 (Tu spotyka się Kleszczowa z Ostrobramską i Mobiilisem - jeżdzą wszystkie przegubowce jakie mogą być w Warszawie oprócz Manów), że 82xx jest najcichszą serią przegubUrbino. Nie wiem dlaczego, ale zdecydowanie najlepiej się jedzie na końcu właśnie w nich. Jedyne co wymaga ta seria (razem z 84xx) to przemalowania. Tymczasem w Conectach odpada ściana... Zaś obudowa ścianek kół i siedzeń jest tragiczna. Wygląda jak zaprawa przerzucona przez Miecia. Wiem, że to tylko wygląd, no ale... widać, że to projekt budżetowy. Mercedesy Citaro Minibusa za to ratują honor. r. 99 i dalej są eleganckie.
oko   [29, Listopad 2016 at 03:14 PM]
Mi się ten "baranek" w mercedesach podoba. Kojarzy się z niemieckimi autobusami I i II generacji (Mercedes, MAN, Neoplan) z czasów, gdy u nas dominowały prymitywne pojazdy typu jelcz a zachód wydawał się być takim dobrobytem. Może ta powierzchnia jest trudna w utrzymaniu gdy ktoś pobazgrze farbą albo flamastrem, ale wygląda przyjemnie. Faktycznie odmalować by te solarisy można było, tak jak to zresztą stało się z kilkoma sztukami. Co do tapicerki to w tych akurat wozach jest "twarda" i lepiej się trzyma niż w nowszych. Ja nie przepadam za tapicerką, brudzi się łatwo, bardzo przyjemne są siedzenia sklejkowe takie jak w Pradze. NG się nie opłaca także dlatego że ile by po niej pojeździły? 6 lat? To by były już 20-latki.
zxcvbnm   [01, Grudzień 2016 at 01:14 AM]
Straszne, że MZA tak szybko kasuje autobusy. Wozy które naprawdę są w dobrym stanie. Jakoś Ikarusy mogły jeździć długo, a Solarisom nie pozwolą do 20-tki dociągnąć
prosper5250   [01, Grudzień 2016 at 08:54 AM]
Które wozy MZA i czyjekolwiek inne są w dobrym stanie po 15 latach jazd? Lepiej poruszać się starymi trupami czy nowymi wozami?
Lewar   [01, Grudzień 2016 at 09:32 PM]
Ale co to porównanie Ikarusa do Solarisa ? Ikarus był jak czołg, pancerna konstrukcja nie do zdarcia. Niskopodłogowce to zupełnie inna bajka. Są konstrukcją dużo bardziej delikatną. Pierwsze SU18 mają już prawie 1 500 000 km przebiegu, a pojazdy starsze jeszcze więcej... Poza tym remonty autobusów obecnie są mało opłacalne i decydują się na nie bieda-przewoźnicy...
WebTom   [02, Grudzień 2016 at 08:09 AM]
Tylko ile remontów miał ikarus przez 20 lat?
oko   [02, Grudzień 2016 at 11:53 AM]
Ikarus wcale nie był jak czołg, wręcz przeciwnie. Był ażurowy i po 7 latach po prostu się rozsypywał. Odbudowa polegała na zbudowaniu dużych części kratownicy od zera. Remonty są nieopłacalne bo nie da się ich wykonać dobrze. Na przykład nie wystarczy użyć dowolnej stali, musi być o takich parametrach jak oryginalna. Jest też problem np ze automatyczną skrzynią biegów albo mostem portalowym - to nie Csepel czy Raba. Ale i tak ogromnie się poprawiła jakość pojazdów, przecież ikarus w wieku 82xx by już miał za sobą dwie odbudowy. A i tak awarie były bez przerwy, teraz już praktycznie zapomniałem jak to było. Cały czas coś się działo. Najczęściej kierowca włączał ogrzewanie nawet latem, i widać było jak się ciecz chłodząca leje do przedniej wnęki schodów, i potem pufffff!! i koniec jazdy. Albo złapanie gumy - to chyba kwestia dętkowych opon. Albo miechy.
Lewar   [02, Grudzień 2016 at 04:13 PM]
Nie zapominajmy o tym, że niektóre bizony przeszły pierwsze generalne remonty dopiero po 12-14 latach eksploatacji (5213, 5215, 5314, 5315, 5411, 5417 itd.), niektóre Ikarusy serii 55xx nie zaliczyły remontów przez cały żywot (#5516, #5517, #5533, #5540 itd.) Solaris jest konstrukcja solidną, tzn. był do około 2011 roku. Od tego czasu zaczęła się typowa masówka producenta. Także Ikarus jak widać, był w stanie przejeździć bez remontu dosyć długo...
Wuj Cezary   [06, Grudzień 2016 at 04:45 AM]
Lewar. ja się z Tobą nie zgadzam. wszystkie są ok Puszczać oczko
oko   [09, Grudzień 2016 at 12:33 AM]
Wiele ikarów zaliczało poważne naprawy interwencyjne, np po złamaniu się kratownicy albo urwaniu mocowania przegubu. W solarisach w ogóle nie ma o tym mowy. Ikarus był ażurowy choćby dlatego że był wyższy. Osobówka uderzając w bok wchodziła głęboko w ikarowe ciało, a od solarisa praktycznie się odbija niszcząc tylko klapy. Niby nie jest to duża sztuka poskładać autobus z gotowych klocków, ale przyznać trzeba solarisowi że robi to naprawdę świetnie. Wytrzymałość i sztywność jego kratownic są rewelacyjne, podobnie jak rozwiązania detali. Na przykład w nieszczęsnych solbusach zwłaszcza tych 20xx szyby przy drzwiach zgrzytają wręcz koszmarnie, wszystko się telepie i skrzypi, a przecież one są prawie nowe...

Komentarz 1 do 16 z 16
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?:
stat4u