Logo Logo


K O M U N I K A T Y






Strona główna > Kolej > PKP Cargo
Parowozy w szopie
W szopie parowozowni w Wolsztynie jest ciasno, ciemno (warunki dla fotografa stanowią wyzwanie) i panuje dość gęsta atmosfera (zwłaszcza, gdy trwa rozruch jednego z parowozów). 

Gęsta jest niestety także atmosfera wokoło parowozowni. Piękna Helena, która także tu stoi i jest dumą "Polski pod parą" nie nadaje się do jazdy i wymaga remontu, na który nie ma kasy. reszta taboru nie wygląda ponoć lepiej. Chodzą słuchy, że PKP Cargo chętnie pozbyłoby się finansowej kuli u nogi w postaci parowozowni, co jednak oznacza prawdopodobnie koniec pociągów pod parą (samorząd ich nie uruchomi), marne dotacje (samorządy też nie toną w kasie) i wegetowanie muzeum połączone z degradacją jego eksponatów do wartości złomu. Tymczasem potencjał miejsca jest gigantyczny - czynna parowozownia, z pociągami pod parą w codziennym ruchu i człym ruchem w "szopie" to jest hit na skalę europejską, jak nie światową. O tym też świadczyli ludzie spotkani w Parowozowni - poza jedną parą miejscowych (ojciec i syn) reszta to sami turyści zza granicy, z różnych części świata w tym np. z Japonii. Oni chętnie zostawią tu ciężką walutę, tylko trzeba mieć dla nich jakąś ofertę - zwiedzanie, możliwość przespania się w parowozowni i przejazd pociągiem pod parą to trochę mało.

fot. Rafał Muszczynko
Słowa kluczowe: Wolsztyn, PKP Cargo

Parowozy w szopie

W szopie parowozowni w Wolsztynie jest ciasno, ciemno (warunki dla fotografa stanowią wyzwanie) i panuje dość gęsta atmosfera (zwłaszcza, gdy trwa rozruch jednego z parowozów).

Gęsta jest niestety także atmosfera wokoło parowozowni. Piękna Helena, która także tu stoi i jest dumą "Polski pod parą" nie nadaje się do jazdy i wymaga remontu, na który nie ma kasy. reszta taboru nie wygląda ponoć lepiej. Chodzą słuchy, że PKP Cargo chętnie pozbyłoby się finansowej kuli u nogi w postaci parowozowni, co jednak oznacza prawdopodobnie koniec pociągów pod parą (samorząd ich nie uruchomi), marne dotacje (samorządy też nie toną w kasie) i wegetowanie muzeum połączone z degradacją jego eksponatów do wartości złomu. Tymczasem potencjał miejsca jest gigantyczny - czynna parowozownia, z pociągami pod parą w codziennym ruchu i człym ruchem w "szopie" to jest hit na skalę europejską, jak nie światową. O tym też świadczyli ludzie spotkani w Parowozowni - poza jedną parą miejscowych (ojciec i syn) reszta to sami turyści zza granicy, z różnych części świata w tym np. z Japonii. Oni chętnie zostawią tu ciężką walutę, tylko trzeba mieć dla nich jakąś ofertę - zwiedzanie, możliwość przespania się w parowozowni i przejazd pociągiem pod parą to trochę mało.

fot. Rafał Muszczynko

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:wszopie.jpg
Nazwa albumu:raffi / PKP Cargo
Słowa kluczowe:Wolsztyn, / PKP / Cargo
Data:2013.07.31
Miejsce:Wolsztyn, Parowozownia
Wielkość pliku:84 KiB
Data dodania:11, Czerwiec 2015
Wymiary:664 x 1000 pikseli
Wyświetleń:255 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/podroze/displayimage.php?pid=5744
Ulubione:Dodaj do ulubionych
Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Potwierdzenie  Ile jest 24-8?
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: