K O M U N I K A T Y






Picture has been added to favorites
Strona główna > Komunikacja w latach 1990-2000 > Autobusy MZA w latach 1990-2000 > MZA R-9 Chełmska (+2006)
4493
Chełmski oryginalny kwadrat na 118.
Tu widać starą jezdnię na KEN-ie.
Foto: P.B. Jezierski

4493

Chełmski oryginalny kwadrat na 118.
Tu widać starą jezdnię na KEN-ie.
Foto: P.B. Jezierski

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:4493.jpg
Nazwa albumu:Jan Oborniak / MZA R-9 Chełmska (+2006)
Data:12.06.1997
Miejsce:Ursynów Południowy
Nr pojazdu:4493
Linia:118
Wielkość pliku:462 KiB
Data dodania:28, Luty 2013
Wymiary:988 x 705 pikseli
Wyświetleń:1195 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=101505
Ulubione:Usuń z ulubionych

Komentarz 1 do 11 z 11
Strona: 1

prosper5250   [28, Luty 2013 at 04:01 PM]
Piękny analogowy portret!
lenka   [28, Luty 2013 at 07:15 PM]
Duża kabina w pięknym wozie i jego piekny portrecik, wiecej takich chcemy Uśmiech
prosper5250   [28, Luty 2013 at 08:12 PM]
Tak jak połowie 280.70E. 3 biegowa skrzynia to mocna przesada jak dla wozów o mocy 250KM (Ikary). Lionsom z ITS z resztą też brakuje przynajmniej jednego biegu (mają voithowskie czwórki, 360 kucy, bez zbędnej elektroniki typu telewizornia w II klasie). A kwadraty serii 42 miały D2866/250KM i Ecomata 4HP500 - i w tym zestawie latały malinowo. Ponoć nawet specjalnie pod ten silnik (gabarytowo duży) miały zrobioną komorę, czyli dlatego tylne siedzenia były umieszczone tak wysoko. W 43 i 44 (D0826/220KM - jak NL'ki ITS) było sporo luzu. Dzięki tej przestrzeni przynajmniej wozy się nie paliły.
prosper5250   [28, Luty 2013 at 08:43 PM]
Polecieć się poleci, ale start jest tragiczny. Jedynka przeciąga w trzybiegówce do przynajmniej 20 km/h. Spalanie ropy z pewnością potężne. Natomiast dla odmiany Lajonsy 34XX mają najnowsze cudo MANa - D2066 (pojemność mniejsza o półtora litra względem NG313, gdańszczaków i 5202 a moc większa - nie 310 a 360KM) za to tu komputer zmniejsza tę moc gdy spalanie przewyższy normę (ile norma wynosi, nie wiadomo). Jakkolwiek z tych 360 koni może nawet do 250 zejść i dlatego w lecie z włączoną klimą (która mocno obciąża silnik) nowe Lajonsy są mułowate. Ale ponoć w efekcie oszczędne.
Behemot_3083   [01, Marzec 2013 at 01:58 PM]
VOITH 3 i ZF4 miały takie samo najwyższe przełożenie równe 1 (bieg bezpośredni), więc przy tym samym moście skrzynia nie wpływa na V max. Natomast 5 bieg w ZF5 ma przełożenie 0.83, a 4 w VOITH4 - 0.7x (nie pamiętam dokładnie), więc teoretycznie jest szybszy. I dlatego przy VOITH4 zaczęto stosować "krótsze" mosty, żeby się lepiej zbierały, a ZF wprowadził szóste przełożenie równe Voithowej czwórce. VOITH ma mniej przełożeń na niskich prędkościach, ponieważ zastosował inną konstrukcję sprzęgła hydrokinetycznego połączonego równolegle z biegiem (na jedynce), dlatego nie ma potrzeby stosowania tylu przełożeń mechanicznych i ich przełączania, co w skrzyniach ZF. Trudno tu mówić o wyższości jednej skrzyni nad drugą.
Btw. 4490-4499 to piękna seria kwadratów - pierwsza nieszarpiących - szkoda, że było ich tylko 10.
PRO7   [01, Marzec 2013 at 02:57 PM]
Voith to dobra skrzynia na ruch miejski. Dzięki długiemu pierwszemu biegowi pojazd unika szarpnięć jadąc w korku. Ze skrzyniami ZF bywało różnie. Przełożenie biegów serii 55/57 oraz Neoplanów i MANów NG313 było inne niż w reszcie pojazdów ze skrzynią tego producenta, w tej wersji nie szarpały. Najgorzej jest w U15 i było w pchaczach (duża moc i gaz pneumatyczny). Mnie osobiście denerwowało, że kupowano wozy wymieszane skrzyniami. Logiczniej byłoby postawić na jeden typ.
lenka   [01, Marzec 2013 at 10:43 PM]
@Behemot, w sumie było ich 40, natomiast na chełmskiej faktycznie 10 Zakręcony
Behemot_3083   [03, Marzec 2013 at 12:42 PM]
@lenka Mam na myśli nieszarpiące, czyli ze skrzynią Voith Puszczać oczko Pozostałe były ZF
lenka   [03, Marzec 2013 at 08:10 PM]
O byłem pewny że wszystkie z 94 były identyczne Zawstydzony
Adik3434   [06, Marzec 2013 at 12:06 PM]
W lionsach 34## normy są od 50 do 70l/100km
Behemot_3083   [06, Marzec 2013 at 12:12 PM]
Długie Ikary lewary miały normy ok 39-48 l/100km, najczęściej 42-45, czyli ponad półtora raza mniej.

Komentarz 1 do 11 z 11
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: