K O M U N I K A T Y






Picture has been added to favorites
Strona główna > Komunikacja w latach 1990-2000 > Autobusy MZA w latach 1990-2000 > MZA R-11 Kleszczowa (ob. R-2)
2733
Kilkanaście dni temu rozmawiałem z redaktorem portalu o tym czemu nie ma informacji w dziale hla o linii 509, chyba jako jedynej "nowożytnej" 500-tki i wyszło na to, że chyba nikt nie zrobił zdjęcia przez te 2 lata jak linia jeździła. Niedawno nie tylko natknąłem się na to zdjęcie świetnej jakości co przy okazji rejestrując budowę wiaduktu nad stacją WKD Raków i przejazdu kolejowego, który wtedy jeszcze istniał, dzisiaj nie do pomyślenia taka ulica 1x1 bez wiaduktu. Cenne zdjęcie. Foto. Miłosz Zaborski, klub WKD/EKD. 

2733 / Ikarus 280.26 / 1989 / R-11 Kleszczowa ->  2051 / 08.1997 / R-7 Woronicza  / 11.2004
Słowa kluczowe: 2733 509

2733

Kilkanaście dni temu rozmawiałem z redaktorem portalu o tym czemu nie ma informacji w dziale hla o linii 509, chyba jako jedynej "nowożytnej" 500-tki i wyszło na to, że chyba nikt nie zrobił zdjęcia przez te 2 lata jak linia jeździła. Niedawno nie tylko natknąłem się na to zdjęcie świetnej jakości co przy okazji rejestrując budowę wiaduktu nad stacją WKD Raków i przejazdu kolejowego, który wtedy jeszcze istniał, dzisiaj nie do pomyślenia taka ulica 1x1 bez wiaduktu. Cenne zdjęcie. Foto. Miłosz Zaborski, klub WKD/EKD.

2733 / Ikarus 280.26 / 1989 / R-11 Kleszczowa -> 2051 / 08.1997 / R-7 Woronicza / 11.2004

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:2733.jpg
Nazwa albumu:dev / MZA R-11 Kleszczowa (ob. R-2)
Ocena (10 głosów):55555
Słowa kluczowe:2733 / 509
Data:1992
Miejsce:Łopuszańska
Nr pojazdu:2733
Linia:509
Wielkość pliku:680 KiB
Data dodania:17, Styczeń 2021
Wymiary:1200 x 802 pikseli
Wyświetleń:962 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=112589
Ulubione:Usuń z ulubionych

Komentarz 1 do 31 z 31
Strona: 1

~Jan Oborniak   [17, Styczeń 2021 at 11:43 PM]
Jeśli autor zdjęcia wyrazi zgodę, linia za niedługo zagości w dziale HLA
JP   [18, Styczeń 2021 at 12:10 AM]
Czy w 1992 ukończono wiadukt i poszerzono Łopuszańską?
dev   [18, Styczeń 2021 at 12:25 AM]
Ciężko teraz ocenić kiedy to ukończyli, długo się pewnie z tym grzebali.
~SP45-166   [18, Styczeń 2021 at 01:31 AM]
Była była taka linia, choć ja wspominam jeszcze wcześniejsze 489 na solówkach Uśmiech Ale to było w czasach gdy skrzyżowanie Łopuszańskiej z Alejami regulowały znaki pierwszeństwa i dopiero myślano o sygnalizacji świetlnej Nabijam się
~SP45-166   [18, Styczeń 2021 at 01:32 AM]
509 jeździłem z rodzicami do znajomych w Al. Lotników, dobra szybka linia z której zrobiono potem słynny mediolan 189
lenka   [18, Styczeń 2021 at 01:29 PM]
Była to wówczas jedyna pięćsetka która omijała centrum. Pamiętam ją dobrze i tak jak wspomniano wcześniej powstała z 489, żeby po dwóch latach stać się docelowo 189 Pomysł
~Edek   [18, Styczeń 2021 at 04:07 PM]
A wóz na stałe obstawiał 130. Generalnie była tam długie lata stała obsada, pewnie że względu na bliskość zajezdni. A co do 489 na solówkach nigdy nie widziałem. Dla porządku przypomnieć jeszcze można że wszystko zaczęło się od 389...
chudy   [18, Styczeń 2021 at 07:48 PM]
Na 489 też jeździły berliety z Chełmskiej.
~Hubert   [18, Styczeń 2021 at 09:08 PM]
Były solówki na 489, wychowałem się we Włochach. A rano jak przyjeżdżał pociąg z kierunku zachodniego ( np. z Sochaczewa, Łowicza lub Skierniewic ) i ludzie dosłownie biegli na 489/509 w kierunku Służewca, kierowca miał problem z zamknięciem drzwi i ledwo odjeżdzał z PKP Włochy na Chrobrego. tak był napchany Ikarus. Obecnie widok już niespotykany.
~5556   [18, Styczeń 2021 at 10:31 PM]
a 129 na jakiej wtedy trasie jeździło,bo widzę tabliczkę na przystanku?
~Hubert   [18, Styczeń 2021 at 10:34 PM]
129 Okęcie - Cm. Wolski
dev   [19, Styczeń 2021 at 12:57 AM]
Zamienili 509 w 189 głównie przez to, że skasowano 129. Jak przywrócili w 1996 roku (rozklekotanymi PRami Grodzia) to oczywiście i tak 189 została po staremu.
~SP45-166   [19, Styczeń 2021 at 02:13 PM]
Taki napór ludzi na PKP Włochy to dotrwał aż do czasów gdy sam zasiadłem za sterami mediolanu Bardzo szczęśliwy
~SP45-166   [19, Styczeń 2021 at 02:14 PM]
tak coś było na rzeczy z tym 129, ta linia zniknęła razem z 509 tyle pamiętam.
~Hubert   [19, Styczeń 2021 at 08:21 PM]
Dla mnie zawsze niecodziennym widokiem był 489 wyjezdzający z Popularnej, a działo sie tak często ze względu na zalewanie tunelu pod wiaduktem przy PKP Włochy. Popularną od Krańcowej do Techników jeżdziło tylko 173 i w zalęzności od roku 373. No i oczywiście 605 Jeżdziło wtedy Popularną. Wyjątkiem było oczywiście 605.
~michael112   [19, Styczeń 2021 at 08:23 PM]
W życiu nie sądziłem że tam był przejazd na jednym poziomie! Zaskoczony
~Hubert   [19, Styczeń 2021 at 11:46 PM]
w 1979 to jeszcze dla mnie za wcześnie na poznawanie MZK we Włochach Uśmiech pamiętam też, że na 173 gościem były przeguby z Woronicza, albo jakieś testy albo Kleszczowa miała jakiś problem z solówkami, a na 509/189 pojawiały się pierwsze automaty. Bodajże #5110 i #5111 lub #7501
Hubert   [20, Styczeń 2021 at 12:08 AM]
Niecodziennym widokiem były też DAB-y, bodajże chyba dwie sztuki na 373. Zresztą dla gówniarza to była frajda tak jak jeżdżenie na 173 z kierowcą w kabinie i obsługa przycisków otwierania, zamykania drzwi Uśmiech
Hubert   [20, Styczeń 2021 at 12:12 AM]
Z Kleszczowej na 173 to jak pamięć mnie nie myli, było dwóch stałych kierowców na solówkach za moich czasów z podstawówki. I chyba to były #605,#621,#714,#721 ale się mogę mylić.
Hubert   [20, Styczeń 2021 at 12:25 AM]
Ano okrągłe. Przyciski to już był powiew nowości. Ech stare czasy. obcowanie z Ikarusami, nawet udało mi się je myć w środku na Kleszczowej aby zarobić na rower górski Uśmiech
Hubert   [20, Styczeń 2021 at 12:41 AM]
Z położeniem na boczek to miałem historię. Wiadomo, ze mycie to wąż z wodą, szczota i jakiś płyn. Cały wóż od środka zlałem wodą, przeleciałem szczotą ale woda stoi, Ale przecież jak się spuści powietrze z poduszki to Ikarus "przysiada" i woda zleci. Podpatrzyłem, że ma dźwignię do spuszczania powietrza z poduszki, jak dobrze pamiętam chyba gdzieś pośrodku lub z tyłu przy podwoziu. Więc spuściłem i autobus "klęczy". Oczywiście nikt mnie nie pilnował na placu jak myję. I teraz trzeba go podnieść. Wiedziałem, że trzeba go uruchomić ale kto da 16-latkowi kluczyk. Jakiś śrubokręt, w stacyjkę aby uruchomić akumulator, znaleźć luz i przycisk uruchomienia. Ale jaki dym poszedł po zegarach, chyba na krótko już można było go uruchomić Uśmiech Zresztą różne tam przygody były.
Hubert   [20, Styczeń 2021 at 12:51 AM]
Oczywiście, że nie pamiętam. Ciśnieniówki wtedy to nie widziałem. Majster dawał wiadro , płyn i wąż i wskazywał podstawiony autobus. Stracha miałem jak nie wiem co. W szczególności, że myłem je na konto kierowcy, sąsiada który jeździł na Kleszczowej. Na szczęście to był jeden raz Uśmiech Jak w tym czasie Jelcze-automaty przyjechały, to nie wolno było ich myć, bo "elektronika".
Hubert   [20, Styczeń 2021 at 12:57 AM]
Tylko, że ja nie pracowałem w MZK, dorabiałem jako gówniarz. Też była historia jak zacząłem myć Ikarusa, cały w środku w wodzie a przyszedł jakiś kierowca, powiedział, że to jego wóz i pojechał takim mokrym w trasę Uśmiech
lenka   [20, Styczeń 2021 at 01:59 PM]
714 to nie była pomarańczka Marcinie rocznik 74 Nabijam się
~Hubert   [20, Styczeń 2021 at 06:56 PM]
#714 był czerwony. Zresztą w czasach gdy łaziłem do podstawówki do 1992 roku to były tylko same czerwono-białe lub czerwone Ikarusy. Później pod koniec szkoły chyba zaczęły się pojawiać pomarańczowe.
Behemot_3083   [26, Styczeń 2021 at 07:58 PM]
Polecenie służbowe MZK nr 35/1976 głosi w punkcie 4, że:
(...)
4. Z dniem 15 listopada br [1976 - red.] /poniedziałek/ uruchomiona zostaje nowa linia przyspieszona "489" na następującej trasie: SADYBA - Wisłostrada - Bonifacego - Stegny - al. Wilanowska - Puławska - al. Lotników - Marynarska - Sasanki - Hynka - Łopuszańska - Kleszczowa - Chrobrego - Włochy - Globusowa - Dźwigowa - Połczyńska - Wolska - WOLA /Zakłady im. M.Nowotki/
Na trasie linii "489" obowiązują przystanki w następujących punktach:
1. Sadyba
2. Powsińska/Bonifacego
3. Bonifacego/Klarysewska
4. Bonifacego/al.Sobieskiego
5. Bonifacego/Batumi
6. al.Lotników/Puławska
7. al.Lotników/Bełdan
8. al.Lotników/Taśmowa
9. Sasanki/Żwirki i Wigury
10. Łopuszańska/al. Krakowska
11. Łopuszańska/Polmozbyt
12. Kleszczowa/Krańcowa
13. Dw. PKP Włochy
14. Połczyńska/Powstańców Śląskich
15. Wola /Zakłady im. M.Nowotki/
Średnia długość trasy 16550 m
Linia obsługiwana będzie przez Zakład Eksploatacji Autobusów "Redutowa" w liczbie 14 wozów-dodatków. ./.
Behemot_3083   [26, Styczeń 2021 at 08:45 PM]
Obsługa Mediolanu "489" na przestrzeni lat:
15.11.1976 R-6 Redutowa 14 dodatków (solo, Jelcz 272 MEX)
20.06.1977 R-9 Chełmska 14 dodatków (solo, PR100)
17.04.1979 R-7 Woronicza 14 dodatków (przegub, IK280)
10.11.1980 R-7 Woronicza 16 dodatków (przegub, IK280)
17.10.1983 R-7 Woronicza 20 dodatków (przegub, IK280)
12.09.1988 R-7 Woronicza 18 dodatków (przegub, IK280)
05.02.1990 R-7 Woronicza 19 dodatków (przegub, IK280)
16.06.1990 R-7 Woronicza 20 dodatków (przegub, IK280)
31.08.1990 przekształcenie w linię całodzienną "509".
Nie uwzględnino wtyczek ani zawieszeń wakacyjnych: 14-2, 16-3, 18-4, 20-5
Obsługa linii "509":
01.09.1990 R-7: 2+12=14|4 R-11: 3+3=6|-
01.01.1991 R-7: 2+12=14|4+2wt R-11: 3+3=6|+2wt
01.03.1991 R-7: 3+12=15|4+2wt R-11: 2+3=5|-
29.04.1991 R-7: 3+12=15|5 R-11: 5+-= 5|-
27.05.1991 R-7: 3+10=13|5 R-11: 5+2= 7|-
02.09.1991 R-7: 3+ 7=10|5 R-11: 5+5=10|-
10.10.1991 R-7: 4+ 6=10|5 R-11: 4+6=10|-
01.08.1992 R-7: 6+ 9=15|5 R-11: 2+3= 5|-
31.08.1992 przekształcenie w linię zwykła "189".
01.09.1992 R-7: 6+ 9=15|5 R-11: 2+3= 5|- (+wtyczki)
JP   [27, Styczeń 2021 at 01:09 PM]
Behemot, można sobie gdzieś pooglądać archiwalne dokumenty MZK on-line?
dev   [27, Styczeń 2021 at 01:22 PM]
Masz może wykaz przystanków na 509 i 489? Bo nie wiem czy to co jest w dziale hla jest do końca prawdziwe.
Behemot_3083   [27, Styczeń 2021 at 05:52 PM]
@Marcin2294: Też mi się wydaje, że z Redutowej to jeszcze Jelcze 272 MEX na tym jeździły. PR110 dopiero się pojawiały na ulicach Warszawy. Zaryzykuję i dopiszę te MEX'y do zestawienia Uśmiech

@JP: Niestety te dokumenty nie są dostępne on-line. Mam grzecznościowy dostęp do jakiegoś wycinka i akurat 489 się załapało. Z tego jednak, co widzę, to jednak legendarna linia 389 nie została nigdy uruchomiona. W zleceniu na uruchomienie 489 nie ma ani słowa o likwidacji 389.

@dev: Nie mam żadnego wykazu poza tym "uruchomieniowym", w którym zresztą jest drobny błąd. Przystanek 8. powinien być raczej Marynarska/Taśmowa. Najlepsze informacje przystankowe są na portalu Trasbus.
lenka   [27, Styczeń 2021 at 06:30 PM]
Chętnie zapoznamy się z innymi zleceniami, to dosyć ciekawe dokumenty Pomysł

Komentarz 1 do 31 z 31
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: