K O M U N I K A T Y






Strona główna > Komunikacja w latach 1945-1989 > Ikarusy 260/280 (lata 80.)
2555
Wsuwana decha za lufcik była normą.
2555: 280.26, produkcja 1979, WAA955C, R10, NG 14.04.1986, po NG 3080 R12, kasacja 12.02.1990.

Foto: Grażyna Rutowska.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Słowa kluczowe: IK280 2555 158 EmiliiPlater 1979

2555

Wsuwana decha za lufcik była normą.
2555: 280.26, produkcja 1979, WAA955C, R10, NG 14.04.1986, po NG 3080 R12, kasacja 12.02.1990.

Foto: Grażyna Rutowska.
Zdjęcie jest własnością NAC.
Wszelkie prawa zastrzeżone.

Infomacje o pliku
Nazwa pliku:IK280_2555_158_EmPlater_1979_fot__Grazyna_Rutowska.jpg
Nazwa albumu:3872 / Ikarusy 260/280 (lata 80.)
Ocena (3 głosów):55555
Słowa kluczowe:IK280 / 2555 / 158 / EmiliiPlater / 1979
Data:1979
Miejsce:Emilii Plater
Nr pojazdu:2555
Linia:158
Wielkość pliku:555 KiB
Data dodania:14, Kwiecień 2018
Wymiary:1200 x 1160 pikseli
Wyświetleń:842 razy
URL:http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=109203
Ulubione:Dodaj do ulubionych

Komentarz 1 do 15 z 15
Strona: 1

~oko   [14, Kwiecień 2018 at 09:10 PM]
Ale zbyt ciepło to w nim chyba nie jest? Jak działało ogrzewanie nawiewne prosto z agregatu (a nie z płynu chłodzącego, tak było we wczesnych ikarusach)? O ile pamiętam z 2517 chyba, to był kanał też w przegubie - wiało z niego w ogóle coś? Był zasilany z tego samego agregatu? Czy w ogóle to bywało włączane? W późniejszych wersjach, tych z nagrzewnicami, ogrzewania przegubu w ogóle nie było.
~Arek   [15, Kwiecień 2018 at 12:18 AM]
"NG 14.04.1986" "Kasacja 12.02.1980"... Śmiech Śmiech To ci dopiero Matrix i powrót do przeszłości.
dev   [15, Kwiecień 2018 at 03:58 PM]
Czy wygląda na to, że w czasach kremowych pasów ikarusy 280 nie różniły się niczym między sobą między poszczególnymi zajezdniami (kolor czcionki, odcienie czerwieni itp.)?
Mokotow   [15, Kwiecień 2018 at 06:43 PM]
@dev Na zewnątrz nie, przynajmniej w początkowym okresie eksploatacji (potem z odcieniem koloru czcionek bywało różnie). Różniły się natomiast krojem czcionki taborowej wewnątrz, różne też stosowano szablony na tablicach liniowych (zwanych dekoracjami).
~MichalK   [15, Kwiecień 2018 at 07:38 PM]
Nie wiem jak na początku, ale w latach '80 kolory wozów były bardzo urozmaicone. Na Pożarowej były od żółtego (2420), pomarańczowego (2464,2498), zwykłej czerwieni (2440, 2486) , ciemnoczerwonego (2441), aż po ciemnobordowe (2417). Oczywiście mówię tu o wozach pierwszych serii z białym pasem na dole. Były też ciekawostki w stylu 2405 który miał podmienioną naczepę - przód miał ciemnobordowy, a tył czerwony. Czcionki na zewnątrz też się różniły, np. Pożarowa miała żółte z czarnymi cieniami, a Ostrobramska białe z czarnymi cieniami.
Mokotow   [15, Kwiecień 2018 at 09:20 PM]
Po remontach różnie bywało, ale pytanie było, czy poszczególne zajezdnie miały swoją kolorystyczną specyfikę. Ja powiedziałbym, że to dotyczyło - i to też po pewnym czasie - głównie czcionek (później w czasach likwidacji czerwonego pasa także zderzaków). Natomiast odcienie czerwonego lakieru związane były raczej z datą i miejscem remontu, a nie przypisaniem do poszczególnych zajezdni.
dev   [16, Kwiecień 2018 at 02:20 PM]
Pierwsze partie zdaje się nie miały też kabiny dla kierowców. A kiedy pojawiły się kasety i spis przystanków?
~MichalK   [16, Kwiecień 2018 at 06:41 PM]
Z tego co kojarzę kasety były już w połowie lat '80 - korale pojawiły się na przełomie lat '80 i '90.
Mokotow   [17, Kwiecień 2018 at 01:01 AM]
@dev Wersja bez kabin to podtyp 280.11. Większość trafiła na Woronicza. Potem własnymi siłami zbudowano dość toporne kabiny z blachy. Kasety - o ile mnie pamięć nie myli - przekładano z Jelczy PR-110.
~MichalK   [17, Kwiecień 2018 at 08:31 PM]
Z tego co kojarzę, to kabiny samoróbki zdarzały się też na innych zajezdniach - jeżeli to te o których myślę to sięgały tylko do połowy szerokości wozu i miały kształt podestu na którym znajdował się fotel kierowcy. Na Pożarowej na pewno taką kabinę miał 2500 - ostatni wóz z zakresu.
Mokotow   [18, Kwiecień 2018 at 01:58 AM]
2500 to dawny 2198 (podtyp 280.11, rocznik 1979), zatem nic dziwnego, że miał kabinę samoróbkę. Jeszcze na Woronicza zrobili.
Pawelec   [18, Kwiecień 2018 at 08:01 PM]
Wszystkie 200 szt. Ikarusów 280.11 bez kabin stacjonowało na Woronicza. W okresie od 20.08.1979 do 19.10.1979 wozy 2193-2194 stacjonowały na R6 Redutowa, 2195-2196 na R8 Pożarowa, 2197-2198 R10 Ostrobramska i 2199-2200 R11 Kleszczowa. Przyczyną było to, iż kierowcy z innych zajezdni zapoznali się z nowym modelem w związku z planowanymi dalszymi zakupami. Tuż po zakończeniu szkoleń i testów nowe Ikarusy 280.11 zaczęły się pojawiać na Redutowej, Ostrobramskiej, Kleszczowej, a miesiąc później także i na Inflanckiej.
Mokotow   [19, Kwiecień 2018 at 12:58 AM]
@Pawelec No tak, wszystkie przegubowe bezkabinowce były na R-7 (po tylu latach nie byłem już tego pewien na 100 proc., więc asekurancko wpisałem większość Bardzo szczęśliwy ). Ja jednak odnoszę się do postawionego pytania o Ikarusy z kabinami samoróbkami. I odpowiadam, że pochodziły z Woronicza, ale część rozpierzchła się w ramach późniejszych relokacji taboru po innych zajezdniach, jak właśnie rzeczony 2198, który objawił się na Pożarowej jako 2500.
Pawelec   [19, Kwiecień 2018 at 03:11 PM]
@Mokotow: Tabela przenumerowań autobusów Ikarus 280.11 jest dostępna po adresem http://www.omni-bus.home.pl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=1837&Itemid=24
3872   [21, Kwiecień 2018 at 02:00 AM]
Wszystkie kabiny w serii 2004-2200 wykonano na CWSie. 2001-2003 nie zdążyły, gdyż poszły na nauki jazdy, a zastąpiły je trzy wozy już z serii 280.26 z kabinami rodem z Węgier.

Komentarz 1 do 15 z 15
Strona: 1

Dodaj swój komentarz 
Imię Komentarz
Śmiech :lol: Nabijam się :-P Bardzo szczęśliwy :-D Uśmiech :-) Neutralny :-| Smutek :-( Płaczę, jest mi bardzo smutno :cry: Cool 8-) Zaskoczony :-o Zakręcony :-? Zawstydzony :oops: Zszokowany :shock: Zły :-x Przewracanie oczami :roll: Puszczać oczko ;-) Pomysł :idea: Okrzyk :!: Pytanie :?: