![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Komunikacja w latach 1945-1989 > Ikarusy 260/280 (lata 80.) |
![]() |
PLIK 353/450 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | IK280_2555_158_EmPlater_1979_fot__Grazyna_Rutowska.jpg |
Nazwa albumu: | 3872 / Ikarusy 260/280 (lata 80.) |
Ocena (3 głosów): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Słowa kluczowe: | IK280 / 2555 / 158 / EmiliiPlater / 1979 |
Data: | 1979 |
Miejsce: | Emilii Plater |
Nr pojazdu: | 2555 |
Linia: | 158 |
Wielkość pliku: | 555 KiB |
Data dodania: | 14, Kwiecień 2018 |
Wymiary: | 1200 x 1160 pikseli |
Wyświetleń: | 846 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=109203 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 15 z 15 Strona: 1 |
|
|||
Ale zbyt ciepło to w nim chyba nie jest? Jak działało ogrzewanie nawiewne prosto z agregatu (a nie z płynu chłodzącego, tak było we wczesnych ikarusach)? O ile pamiętam z 2517 chyba, to był kanał też w przegubie - wiało z niego w ogóle coś? Był zasilany z tego samego agregatu? Czy w ogóle to bywało włączane? W późniejszych wersjach, tych z nagrzewnicami, ogrzewania przegubu w ogóle nie było.
|
|
|||
"NG 14.04.1986" "Kasacja 12.02.1980"...
![]() ![]() |
|
|||
Czy wygląda na to, że w czasach kremowych pasów ikarusy 280 nie różniły się niczym między sobą między poszczególnymi zajezdniami (kolor czcionki, odcienie czerwieni itp.)?
|
|
|||
@dev Na zewnątrz nie, przynajmniej w początkowym okresie eksploatacji (potem z odcieniem koloru czcionek bywało różnie). Różniły się natomiast krojem czcionki taborowej wewnątrz, różne też stosowano szablony na tablicach liniowych (zwanych dekoracjami).
|
|
|||
Nie wiem jak na początku, ale w latach '80 kolory wozów były bardzo urozmaicone. Na Pożarowej były od żółtego (2420), pomarańczowego (2464,2498), zwykłej czerwieni (2440, 2486) , ciemnoczerwonego (2441), aż po ciemnobordowe (2417). Oczywiście mówię tu o wozach pierwszych serii z białym pasem na dole. Były też ciekawostki w stylu 2405 który miał podmienioną naczepę - przód miał ciemnobordowy, a tył czerwony. Czcionki na zewnątrz też się różniły, np. Pożarowa miała żółte z czarnymi cieniami, a Ostrobramska białe z czarnymi cieniami.
|
|
|||
Po remontach różnie bywało, ale pytanie było, czy poszczególne zajezdnie miały swoją kolorystyczną specyfikę. Ja powiedziałbym, że to dotyczyło - i to też po pewnym czasie - głównie czcionek (później w czasach likwidacji czerwonego pasa także zderzaków). Natomiast odcienie czerwonego lakieru związane były raczej z datą i miejscem remontu, a nie przypisaniem do poszczególnych zajezdni.
|
|
|||
Pierwsze partie zdaje się nie miały też kabiny dla kierowców. A kiedy pojawiły się kasety i spis przystanków?
|
|
|||
Z tego co kojarzę kasety były już w połowie lat '80 - korale pojawiły się na przełomie lat '80 i '90.
|
|
|||
@dev Wersja bez kabin to podtyp 280.11. Większość trafiła na Woronicza. Potem własnymi siłami zbudowano dość toporne kabiny z blachy. Kasety - o ile mnie pamięć nie myli - przekładano z Jelczy PR-110.
|
|
|||
Z tego co kojarzę, to kabiny samoróbki zdarzały się też na innych zajezdniach - jeżeli to te o których myślę to sięgały tylko do połowy szerokości wozu i miały kształt podestu na którym znajdował się fotel kierowcy. Na Pożarowej na pewno taką kabinę miał 2500 - ostatni wóz z zakresu.
|
|
|||
2500 to dawny 2198 (podtyp 280.11, rocznik 1979), zatem nic dziwnego, że miał kabinę samoróbkę. Jeszcze na Woronicza zrobili.
|
|
|||
Wszystkie 200 szt. Ikarusów 280.11 bez kabin stacjonowało na Woronicza. W okresie od 20.08.1979 do 19.10.1979 wozy 2193-2194 stacjonowały na R6 Redutowa, 2195-2196 na R8 Pożarowa, 2197-2198 R10 Ostrobramska i 2199-2200 R11 Kleszczowa. Przyczyną było to, iż kierowcy z innych zajezdni zapoznali się z nowym modelem w związku z planowanymi dalszymi zakupami. Tuż po zakończeniu szkoleń i testów nowe Ikarusy 280.11 zaczęły się pojawiać na Redutowej, Ostrobramskiej, Kleszczowej, a miesiąc później także i na Inflanckiej.
|
|
|||
@Pawelec No tak, wszystkie przegubowe bezkabinowce były na R-7 (po tylu latach nie byłem już tego pewien na 100 proc., więc asekurancko wpisałem większość
![]() |
|
|||
@Mokotow: Tabela przenumerowań autobusów Ikarus 280.11 jest dostępna po adresem http://www.omni-bus.home.pl/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=1837&Itemid=24
|
|
|||
Wszystkie kabiny w serii 2004-2200 wykonano na CWSie. 2001-2003 nie zdążyły, gdyż poszły na nauki jazdy, a zastąpiły je trzy wozy już z serii 280.26 z kabinami rodem z Węgier.
|
Komentarz 1 do 15 z 15 Strona: 1 |