![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Komunikacja w latach 1945-1989 > Ikarusy 260/280 (lata 80.) |
![]() |
PLIK 283/450 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | Clipboard02~0.jpg |
Nazwa albumu: | dev / Ikarusy 260/280 (lata 80.) |
Ocena (1 głosów): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Słowa kluczowe: | 2901 |
Data: | 1987 |
Miejsce: | plac Trzech Krzyży |
Nr pojazdu: | 2901 |
Linia: | 116 |
Wielkość pliku: | 82 KiB |
Data dodania: | 14, Listopad 2018 |
Wymiary: | 572 x 648 pikseli |
Wyświetleń: | 899 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=109821 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 21 z 21 Strona: 1 |
|
|||
Cudo, od razu mi się przypomina jak w Legionowie podjeżdżały takie świeżynki. 2387, 2419, 2486, 3302 czy 3305 - te najbardziej wbiły mi się w pamięć. Potem nowością były Ikary z grubą czarną gumową listwą - a jednym z takich pierwszych jechałem całkiem nowym 2437.
|
|
|||
A ja w zupełnie innej części miasta wtedy oglądałem nowe 2541, 2526, 2567 i inne takie. Jeszcze niektóre siedzenia miały strzępy folii. I wszystko było takie świeże! Lampki w środku przegubu jeszcze działały.
|
|
|||
Moje ulubione z dostaw z 1986 roku to 2609,2635 (najładniejszy i najbardziej zadbany na R10),2511,2558 oraz z R11 2689 czy 3205 jeżdżące na linii C
|
|
|||
Ulubieniec to 2363, za to 2369 najdłużej woził się w oryginalnych zderzakach u nas na R-6.
|
|
|||
Na "Redutowej" jeszcze były: 2235, 2236, 2237, 2301, 2374. Fakt, 2363 był dobrze utrzymany.
|
|
|||
2237 jako nówka miał kierownicę od PR110, pamiętam jak dziś. Kierowca jeździł wcześniej Jelczami. Pogadał i mu zamienili.
|
|
|||
Pamiętam też 2294' pierwszej serii (WAA 894 C)
![]() |
|
|||
W ogóle Ikarusy były bardzo ciekawymi pojazdami, za czasów białego pasa na dole potrafiły mieć całą paletę barw od żółtopomarańczowego do ciemnobordowego. Silniki mimo że wszystkie identyczne to miały różne brzmienia - no i ten dreszcz emocji gdy trafiło się coś z rozwalonym tłumikiem.
![]() |
|
|||
Na Redutowej najlepiej utrzymany był bezapelacyjnie 2323
|
|
|||
2323 był trochę osobliwy
![]() |
|
|||
Oryginalna '86 jak wszystkie inne z tej serii... zawsze białe.
|
|
|||
Oczywiście, piszę o czasach gdy był po NC, czy innej NG. Były to czasy, gdy woził się w rekalmie Samsunga.
|
|
|||
Co do wozów przed i po remoncie...Co powiecie o profanacji jakiej dokonano z wozem 1444 (rocznik 1984)? Mam na myśli "wybuch puszki z farbą", który to dotknął nawet kasetę na tablicę w kabinie kierowcy, remont był robiony chyba w 1988 lub 1989)?
|
|
|||
Co do osobliwości 2323, to właśnie mam na myśli trilexy na przedniej i tylnej osi, oraz most Raba, także ze starszego typu wozu. Podmiana podwozia podczas remontu? Może...
|
|
|||
Szkoda że nie ma zdjęć wozów o których mówicie - oczywiście zdjęć z tamtych czasów.
|
|
|||
Podmiany podwozi były stosowane, nawet przy ostatnich remontach solówki otrzymywały podwozia z 280.26. Takie coś występowało chyba tylko na Stalowej, gdzie wyszła taka seria wozów - 1606, 1611, 1638 to tylko niektóre z nich. Nowszy most Raba i trilexy nowszego typu z końcówki lat '80. Takie wozy nie występowały oryginalnie w Warszawie.
|
|
|||
Ja miałem na myśli 2323 w stanie przed NG. Potem wyglądał jak wszystkie inne ikarusy
![]() |
|
|||
@~MichalK Właśnie pamiętam takiego wyjca w Legionowie, którego słychać było z kilometra. Bardzo często jeździł na pierwszej popołudniowej brygadzie 801. Nie pamiętałem jednak jego numeru taborowego. W pamięć zapadły mi tylko ciemny wręcz brązowy kolor i srebrna listwa. Czyżby to był właśnie 2486? Później musieli go wyremontować bo już tak nie wył. Długo pożył. Skończył jako ostatni przegubowy czerwony lewar na stalowej z klasyczną białą kabiną.
|
|
|||
Nie wiem co to mógł być za wóz. 2486 zaczął wyć niedługo po wprowadzeniu do ruchu. Był nowy i w pełni oryginalny, to wycie czasem się pojawiało, czasami samo stopniowo znikało - tak więc wóz niekoniecznie musiał przejść remont. Z wyjących pamiętam jeszcze 2386 i w mniejszym stopniu 2458 i 3303. Wszystkie przed remontem. Po remoncie z bordowym kolorem było trochę wozów tak więc nie kojarzę który to mógł być, tym bardziej że 801 rzadko jeździłem.
|
|
|||
wow... prosto z fabryki.. 86rocznik to był luksus na tle wczesniejszych dostaw ktore już były styrane bo była przerwaw dostawie...wnętrze czarna kabina ... pamiętam ten skok estetyczny 3210 w 157nowką jechałem i doznałem zachwytu
|
|
|||
Jeśli mowa o tym samym to charakterystyczne wycie było spowodowane zużyciem napinaczy łańcucha rozrządu. Oprócz wycia w końcowej fazie zywotności rozrządu słychać było łańcuch ocierający o obudowę.
|
Komentarz 1 do 21 z 21 Strona: 1 |