![]() ![]() |
K O M U N I K A T Y |
Strona główna > Test > Komunikacja w latach 1945-1989 > Ikarusy 260/280 (lata 80.) |
![]() |
PLIK 195/450 | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|||
|
Infomacje o pliku | |
Nazwa pliku: | 2902~0.jpg |
Nazwa albumu: | dev / Ikarusy 260/280 (lata 80.) |
Ocena (5 głosów): | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Słowa kluczowe: | 2902 / 122 |
Miejsce: | Powązki |
Nr pojazdu: | 2902 |
Linia: | 122 |
Wielkość pliku: | 256 KiB |
Data dodania: | 02, Sierpień 2022 |
Wymiary: | 1009 x 670 pikseli |
Wyświetleń: | 594 razy |
URL: | http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=115814 |
Ulubione: | Dodaj do ulubionych |
Komentarz 1 do 12 z 12 Strona: 1 |
|
|||
Zakładając że to połowa lat 80, to ta dziewczynka z pierwszych drzwi jest już obecnie po czterdziestce
![]() |
|
|||
Super. Jedyne (?) znane mi zdjęcie z nie istniejącej już pętli vis a'vi bramy głównej Cmentarza Wojskowego przy ul. Powązkowskiej, tuż obok kamienicy Powązkowska 80. W tle fragment 4-piętrowych bloków przy ul. Jasnodworskiej na tabliczce przystankowej linie 122 i 422. Na przystanku za plecami fotografa stawała linia 170. Tam też była piękna drewniana ekspedycja. Miejsce mojego dzieciństwa
![]() |
|
|||
W "Życiu Warszawy" bądź w "Ekspresie Wieczornym" z połowy lat 80. był artykuł zilustrowany zdjęciem pętli Powązki z solówką na 170 (chyba #1006) - forograf za plecami miał mur cmentarza wzdłuż Powązkowskiej (nie wiem jak źródła, teraz pewnie zbiór PAP).
|
|
|||
To zdjęcie to dkrycie na skalę Bursztynowej Komnaty
![]() |
|
|||
Nie jedyne: http://www.omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?album=search&cat=0&pid=15615#top_display_media
|
|
|||
Jak wklejasz linki z omni-busa to używaj linka nie z przeglądarki tylko z tabelki "Informacje o pliku" i "URL".
|
|
|||
Poprawiony link: http://omni-bus.waw.pl/archiwum/displayimage.php?pid=15615
|
|
|||
O, właśnie o to zdjęcie chodziło, dziękuję!
|
|
|||
Ja też bardzo dziękuję. Nie znałem tego zdjęcia (aż wstyd). Ile tam się zmieniło. Pamiętam tą pętlę z lat 70-tych - z "ogórkami" i Berlietami. Tam czekałem aż podjedzie testowany na 122 jeden z pierwszych PR-110. Fajne miejsce. 122 jeździło na Piaseczyńską a ja nim do Łazienek i do Universus-a (ktoś pamięta co to było - ?). Co do zmian to zmienił się przebieg okolicznych ulic: Sybilli (ślepa bez wylotu w Powązkowską i nie jest już brukowana) i Pionierskiej (idzie węższym łukiem, łączy się z Opalińską, nie ma osobnego wylotu na Sybilli i nie jest już gruntowa), odrodziła się Głogowska, powstała Trasa AK. Zbudowano najpierw osiedle szeregowców przy Głogowskiej a później sporo nowych bloków przy Opalińskiej i Sybilli burząc przy tym dwa ceglane ostańce z przed wojny na Sybilli. Znikła ręczna pompa - jakże przydatna w lany poniedziałek - a kapliczkę przeniesiono na osiedle przy Jasnodworskiej. Dla wytrwałych, którzy doczytali aż do tąd dodam, że przed wojną w miejscu pętli - i w okolicy - stały drewniane domki zbudowane "za cara" dla oficerów stojącej (bodajże na dzisiejszych Piaskach) jednostki artylerii. Wtedy to była wieś Mostki pod Warszawą. Miło powspominać. Raz jeszcze dzięki.
|
|
|||
Hmm a te stawy gdzie łapało się karasie to gdzieś chyba na trasie AK były.
|
|
|||
Z Muranowa przyjeżdżaliśmy pływać po tych stawach na styropianowych blatach.
|
|
|||
Stawy. Oczywiście. Należy o nich wspomnieć. Mówiliśmy o nich bajorka. Były dwa. Powstały po pierwszych "nieśmiałych" pracach nad Trasą AK, gdzieś tak w połowie lat 70-tych. Znajdowały się dokładnie tam gdzie teraz są jezdnie Trasy AK pomiędzy Broniewskiego (wtedy jeszcze i tu jedno jezdniowej) a Powązkowską, wzdłuż Literackiej (wtedy dochodzącej do Broniewskiego). Dotrwały do początków lat 90-tych. Nad nimi, od strony Izabelli był jakiś mały zakład związany z budownictwem - betoniarnia chyba. Przyjeżdżały tam ZiŁ-y 130, lubiłem na nie patrzeć. Obok tej betoniarni była ogromna pryzma piachu - rarytas na miarę Netfliksa
![]() |
Komentarz 1 do 12 z 12 Strona: 1 |